donderdag 3 september 2015

Welkom in 1A!

Welkom kleine schatten, met jullie grote boekentassen, in dat hoge gebouw waar de klasjes nu helemaal bovenaan de trap zijn.
Jullie gaan letterlijk een stapje omhoog nu jullie geen kleuters meer zijn.
Nu is het tijd om te leren lezen, rekenen en schrijven. Gelukkig hebben de juffen van de derde kleuterklas jullie al supergoed voorbereid!
Eigenlijk horen jullie nu al bij 'de groten'. Wauw! Dat klinkt al heel stoer! Je krijgt nu drie keer per week huiswerk mee. Soms is dat nog wat moeilijk, maar de juf weet dat jullie alleen maar groeien en bijleren door telkens iets nieuws te doen. Dat gaat met vallen en opstaan, maar we hebben er een heel jaar de tijd voor.
En, jullie mogen dan al in dat grote gebouw tussen al die grote kinderen lopen en al heel hard moeten werken, toch blijven jullie voor de juf ook nog even klein. Af en toe gaan we lekker spelen na dat harde werken. We kijken al eens een filmpje. Ook zo leer je bij, maar dat verklappen we niet, het is ons geheim.



Beste ouders, het wordt ook voor jullie een spannend jaar. Wie al eens een kindje in het eerste heeft gehad, weet dat al. Als jullie elke dag 10 minuutjes bezig zijn met even lezen en het blaadje huiswerk maken als dat er is, dan gaat je kindje snel vooruit en blijft het leren leuk.
Als je het agenda tekent, weet ik dat je zeker op de hoogte bent en dat is fijn.
Ik wil als juf ook tijd voor jullie maken. Tijdens de lessen is dat moeilijk, want dan ben ik met de kindjes bezig. Daarom nodig ik jullie binnenkort allemaal uit in onze school, samen met de andere juf van het eerste. Dan maken we tijd voor jullie en leggen we uit hoe we lesgeven en hoe je je kind zo goed mogelijk kan helpen. We geven binnenkort door wanneer en hopen dat iedereen kan komen.

Ik wil alle ouders al een dikke dankuwel geven voor hun bezorgdheid, hun hulp en alle aandacht die in zo'n eerste jaartje kruipt.
En aan mijn grote mini-schatten: proficiat! Ik zie jullie elke dag groeien, zelfs nu al! Elke dag leren jullie de klas beter kennen en komt er iets kleins bij. Zo kennen we nu al twee woordjes: 'ik' en 'maan'. We hebben de 'i' leren schrijven en we hebben geoefend met getallen tot 5!
Ik wens jullie veel succes dit jaar en hoop dat jullie elke dag plezier gaan beleven in dat spannende eerste leerjaar!

juf Femke














Geen opmerkingen:

Een reactie posten